Två bilder blir en!

Idag fick jag en länk på Facebook till ett Youtubeklipp om hur man på ett enkelt sätt tonar ihop två bilder i Photoshop Elements, jag var ju bara tvungen att testa, och det var riktigt roligt 🙂

Jag valde följande bilder:

…och här är resultatet (Youtubeklippet hittar ni i slutet på det här inlägget):

Sen lekte jag vidare med bilden och slutresultatet ser ni nedan (tycker själv att det blev ganska bra):


Det var allt för idag, tack för besöket och välkommen åter 🙂


_________________________________________________________________________________

Här hittar du Youtubeklippet:

 

 

 

12 thoughts on “Två bilder blir en!

  1. Vilken fin effekt det blev! Det passade så bra med just de foton du valt också, och särskilt när du gjorde om fotot att föreställa mitten/slutet av 1800-talet. Som om tiden har svept förbi.

    Liked by 1 person

    • Åhh, tack så mycket, vad roligt att du gillade det 🙂 Det blev en rolig effekt, och direkt kom jag att tänka på vilda västern, därav texten i bilden 🙂 Kan ju hänga ihop med att bilden på tåget är tagen utanför ingången till High Chaparral 🙂 Tack för din kommentar!

      Liked by 1 person

Skriv gärna en kommentar!

