Resedagboken från Jersey är nu klar!

Jag har under mina tidigare resor, förutom alla inlägg jag har gjort, även skrivit dagbok, och det har jag gjort den här gången också. Jag är nu äntligen klar, det tar sin lilla tid, men det är det verkligen värt, det är roligt att kunna gå tillbaka till sen. Jag har totalt publicerat 562 bilder från min Jerseyresa, det blir en hel del bilder, eller hur… hi hi 🙂 Det är väldigt roligt att dela med sig och jag vill tacka alla som har gillat och kommenterat mina inlägg från resan, tusen tack ❤

Är du intresserad av att läsa min resedagbok så är du välkommen att klicka på länken nedan:

# Resedagbok från Jersey

(Om du skulle hitta någon länk som inte fungerar, får du gärna skriva det i en kommentar, tack på förhand)

20160725_163235

9 thoughts on “Resedagboken från Jersey är nu klar!

  1. Att skriva och fotografera under sina resor är ju väldigt värdefullt och roligt. En dokumentation som ger minnen för livet, som man kanske annars lätt glömmer eller iallfall får svårare att komma ihåg. Är själv dålig på att skriva när jag är på resande fot men väldigt många bilder blir det. När vi var på Borneo sist var jag uppe i flera tusen och det blir lite väl mycket att sortera 😕
    Ska ha det där med skrivandet i åtanke när det är dags för nästa resa. Nu ska jag kika på din Resedagbok från Jersey, klart jag nyfiken 😉

    Liked by 1 person

    • Ja, det är fantastiskt roligt, tycker jag. Jag brukar även göra fotoböcker från mina resor, och det blir nästa projekt, det tar också så lilla tid, men det är roligt att ha sina resor i bokform. Det som tar längst tid är just att sortera och välja ut bilder, och ju fler bilder man har, desto svårare blir det, ja, du vet ju precis hur de är, hi hi 🙂 Roligt att du blir nyfiken på min resedagbok, och jag hoppas du får lite glädje av den 🙂 Tack för besöket!

      Liked by 1 person

  2. Så kul att se dina foton och läsa om resan till Jersey! Jag var där för länge sedan, säkert tjugo år. Allting var väldigt prydligt, fint och mysigt. Jag fotade väldigt många små fina hus och blommor minns jag 🙂

    När vi har rest på senare tid, har jag bloggat under resorna. När jag inte gjorde det under en resa kom jag inte riktigt ihåg hur vi känt och upplevt allt, så numera avslutar jag dagen med att skriva ett blogginlägg som sammanfattar dagen.

    Liked by 1 person

    • Tack så mycket, vad roligt att du tycker det 🙂 …och roligt att höra fler som har varit där (verkar inte var så vanligt). Det var en mysig liten ö, tycke jag. Det är verkligen roligt att blogga om sina resor, och det blir dessutom en hjälp för det egna minnet 🙂 Jag var inne och läste om dina resor, och det är också en del av bloggandet, att få ta del av andras erfarenheter. Tack för din kommentar, det är alltid roligt med kommentarer 🙂

      Liked by 1 person

  3. En så härlig resa du har gjort! Klokt av dig att fota även på hotellet, det är roligare än man tror att titta på det efteråt. Det jag slås av när jag själv bott på hotell är hur fräscha badrummen är nuförtiden. Den typen av resa som du har varit på är tyvärr inte möjlig för mig längre, jag skulle inte orka med den takten. Tack för alla bilder och en fin resedagbok!

    Liked by 1 person

    • Ja, det var verkligen en underbar resa och tack för att du ville följa 🙂 Ja, det är viktigt att badrummen känns fräscha, hotellen har varit väldigt bra, överlag, tycker jag, och det är skönt. Det är ingen semester om man vill följa med på alla utflykter som anordnas, och själv brukar jag alltid boka hela utflyktspaketet redan innan jag åker, för jag tycker det är så svårt att välja bort något 🙂 Tack än en gång för att du ville följa med!

      Gilla

Skriv gärna en kommentar!

