Italien runt – Dag 1

Lördagen den 31 augusti

Malmö – Bad Salzschlirf

Äntligen var det den sista augusti, som jag har längtat, det ska bli så roligt 🙂 Framför mig har jag nu en resa på 14 dagar som heter Italien runt med Capri, och den här resan bokades redan i slutet på januari, så väntan har varit lång – men nu är jag äntligen på väg… Startar resan med anslutningsbuss vid Ljungbystopp vid kl 05.25.

På väg mot Öresundsterminalen

Mötte upp min resekamrat på Öresundsterminalen och vi var snart på väg, så härligt. Vår chaufför heter Jonas, och vi fick bästa guiden som heter Ivo, och vi var totalt 39 gäster ombord på bussen. Första stoppet var vid Rödby, där det åter var dags att borda färjan till Puttgarden.

Vi stannade för lunch i Neustadt, där vi åt på restaurang Piräus, som jag har varit på två gånger tidigare, men nu hade dom flyttat restaurangen. Den låg nu vid en fotbollsplan istället, inte alls lika mysigt som tidigare, när den låg nere vid vattnet. Jag åt souvlaki med pommes, jättegott.

Vi var framme vid hotel Badhof i Bad Salzschlirf framåt åtta på kvällen, så himla skönt, för idag har vi avverkat ca 75 mil, så man är lite trött och sliten.

Det blev middagsbuffé på hotellet, jag åt kyckling och pasta, och några olika desserter, maten var god, men nu längtade man till sängen. Hotellet var helt underbart, hade gärna stannat ett par dagar till. En bra första dag!

Jag hade vacker utsikt från mitt rum – tack för idag och god natt!

Nästa–>

19 tankar om “Italien runt – Dag 1

1. Intressant perspektiv du har. Ni har avverkat 75 mil och därför är du trött. Hmmm…. ni satt ju för det mesta och spanade runt från bussen och båten.
    Det där hotellet. Såååå vackert. Sånt kan verkligen förgylla min dag!

Gillad av 1 person

• Trött efter att ha stigit upp tidigt, och dessutom är det alltid svårt att sova natten innan man ska åka, och man blir trött av att bara sitta 😀 Ja, det var ett underbart hotell, sååå fint, hade gärna stannat där ett par nätter till 🙂

• Intressant hur människor fungerar olika. När jag besöker mina föräldrar går jag upp tidigt och sover knappa 2-3 timmar natten innan. Jag tar alltid tidigaste flyget. Sen gäller att hinna tåget som tar 3 timmar. På stationen väntar mina föräldrar sen är en bilresa på 30 min till dem. Då är jag framme ca kl 6 på eftermiddag. Sen börjar min mor tjata om att jag bör vara jättetrött att vara uppe så många timmar. Men nej. Inte speciellt. Snarare tvärtom. Lite full av energi. Och så är det på min hela semester. Jag tror att det är min inte inställningar. För normalt sover jag som vem som helst med normal sömnbehov.
        Men jag är kanske en udda fågel i sammanhanget.

Gillad av 1 person

• Det är väl tur att vi är olika 😀 …men jag tror att alla på resan var trötta när vi kom fram på kvällen! Man blir lite trött när det inte händer så mycket. Ha en trevlig söndag!

2. Det låter som en bra början. Hoppas du hälsade mitt hemland från mig så fort du satte foten på tysk mark, ha…ha….
    Jättefin bilder. Hotellet ser väldigt inbjudande ut. Ha en fortsatt trevlig kväll!

Gillad av 1 person

• Självklart gjorde jag det: Mit herzlichen grüßen von Kristallina… eller nåt liknande 😀
      Tack så mycket, det är ganska lugnt med bilder dom första resdagarna… mer kommer. Det var verkligen ett fantastiskt hotell, det var nog det bästa på hela resan 🙂
      Tack det samma!

Gillad av 1 person

• Åhh, vad roligt Bosse, du är hjärtligt välkommen att följa med på mitt Italienäventyr, och det räcker mer än väl att lämna ”enkla fotspår” efter sig, ett gilla räcker långt, för då vet jag att du varit här 😀 Novembertävlingar på gång, låter spännande 🙂 Ha en bra onsdag, kram!

3. Hotellet ser mer än mysigt ut, väldigt härligt badrum med det runda fönstret, kul med annorlunda detaljer. Och meanderslingan på tygerna i sängen, jag måste skaffa något med den på, har alltid gillat den. Jättehärligt ser allt ut!

Gillad av 1 person

Skriv gärna en kommentar!