Italien runt – Dag 12

Onsdagen den 11 september

Venedig – Innsbruck

Då var det dags att lämna den här underbara staden – Venedig är verkligen helt outstanding, så sagolikt, det blev många wow dom här dagarna 🙂 Vi lämnade våra väskor i receptionen, för att sedan promenera bort till tåget som skulle ta oss över lagunen, där Jonas väntade på oss med bussen!

Kanske återvänder till Venedig nån gång…

På vår väg till Innsbruck stannade vi till i Sirmione, som ligger i norra Italien vid Gardasjöns södra strand. Vi började vårt besök med ännu en båttur, det är verkligen härligt att vara på sjön.

Mer om båtturen kan du läsa i ett kommande inlägg…

Efter båtturen hade vi lite egentid innan det var dags för gemensam lunch, vi strosade runt en stund i staden, och bara njöt av vädret och omgivningarna. Sirmione är en mysigt liten stad med en vacker borg från medeltiden, och fantastiska klätterväxter på flera av husen, riktigt charmigt 🙂

Idag blev det lasagne till lunch, riktigt gott och lagom mycket 🙂

Här åt vi dagens lunch!

Vid halv två var det dags att gå tillbaka till bussen för att åka vidare mot Innsbruck, som är dagens slutmål.

Vi var framme i Innsbruck och checkade in på hotellet strax innan klockan 18.00, och en timme efter incheckning var det dags för resans sista utflykt, och mer om den kan du läsa i ett kommande inlägg…

Efter kvällens utflykt och när mörkret hade sänkt sig över Innsbruck promenerade vi tillbaka till bussen.

Väl tillbaka på hotellet så var det dags att krypa till sängs, nu när resan börjar närma sig sitt slut, börjar man slappna av, och då känner man hur trött man är…

Här kommer jag nog att sova som en prinsessa 🙂

Tack för idag och god natt 😀

Nästa –>

17 tankar om “Italien runt – Dag 12

1. Vilken alldeles fantastisk resa det har varit! Förstår att tröttheten börjar kännas här när ni nu närmar er hemresan … Innsbruck har jag aldrig varit, så det blir kul att få se lite bilder därifrån. 🙂

Gillad av 1 person

• Det var verkligen en magisk resa, på alla sätt, men nu börjar tröttheten sätta in, inte många dagar kvar nu… men vi ska hinna med en båttur på Gardasjön och ett besök i Innsbruck 😀
      Just nu håller jag på att ladda upp 800 bilder till min fotobok, har försökt sålla och sålla, men det är fortfarande många bilder, det lär väl ta sin tid, men väldigt roligt att ha 😀

• Roligt att du vill följa med 🙂 Vi besökte många fantastiska platser på den här resan, och Venedig är ju lite outstanding, såå vackert! Ha en härlig söndag!

2. Sirmione ser mysigt och pittoreskt ut, fina bilder med citronerna och klängväxterna, det där lilla huset ser ut som ett troll med rosa hår. Innsbruck är ju ett begrepp inom sporten, kul att få se hur det ser ut där!

Gillad av 1 person

• Tack så mycket, roligt att du gillar bilderna 🙂 Sirmione var verkligen en mysig liten by. Citronerna bara hängde där, så jag var bara tvungen att ta några bilder 🙂 Haha, nu ser jag också ett troll i det där lilla huset 😀 Jag hade verkligen inga förväntningar på Innsbruck, det var bara en stad vi skulle passera på vår väg hem… fortsättning följer i ett kommande inlägg. Ha en härlig söndag!

• Ja, Italien är fantastiskt vackert 🙂 Citronerna var otroligt stora, men verkliga 😀 …och i jämte citronhänget fanns en fruktbar som bland annat serverade lemonad, därför dessa citroner 🙂

3. Så vackra bilder ! Det är så fint i Italien. Härligt med citronerna på flera bilder. ‘Kom att tänka på sången nedan:
    ”Jag längtar till Italien,
    och snäckorna så röda,
    de lysa uppå sand.”

Gillad av 1 person

4. Klätterväxter förvandlar vilket hus som helst till något alldeles extra. Härliga foton igen. Vilken underbar resa det har varit. Man behöver nog semester efteråt för att smälta (och sortera alla foton) efteråt. Hade gärna plockat 2 citroner. Mina tog precis slut 😀

• Tack Kristallina 😊
      Klätterväxterna på husen är verkligen jättefina, tycker jag. Det var en otrolig resa, med alldeles för mycket bilder, hade behövt en vecka semester när jag kom hem igen 😀 Varsågod, ta gärna två citroner, eller det kanske räcker med en, för dom var enormt stora, ha ha 😂 Ha en bra dag!

Gillad av 1 person

Skriv gärna en kommentar!