2019-07-14

Dag 8: Stadtallendorf – Malmö

Det blev tidig frukost idag, och inga croissanter till kaffet, ingen bra start 🙂 Förutom några kortare stopp på vägen, så stannade vi även för att äta lunch på restaurang Wennhoff i Scharbeutz. Här hade jag varit förut, men jag kunde inte riktigt komma ihåg vilken resa det var på. Det visade sig att det var här vi stannade för att äta lunch på min första resa med Scandorama, som gick till Engelska sydkusten, och det är nu fyra år sedan jag var där. Det var samma meny som förra gången, men den här gången valde jag fisken framför pannbiffen.

Här var det full aktivitet, en familjesöndag med minigolf…

Broförbindelsen över Fehrmarn bält

Innan vi bordade färjan gjorde vi ett stopp vid Bordershopen

Istället för att besöka Bordershopen gick jag ut till piren och tog lite bilder

En färja på väg in, och genom att presentera bilderna i ett bildspel blir det nästan som en film

Detta bildspel kräver JavaScript.

När alla hade shoppat klart så var det dags att borda färjan för att ta oss över till Rödby, och därefter var det bara resan genom Danmark kvar innan vi landade i Sverige igen.

Några skulle övernatta i Malmö och dom släppte vi av innan vi körde vidare till Öresundsterminalen.

Vi var framme vid terminalen vid halv åtta, men bussen som gick vidare till Ljungby kom inte iväg förrän klockan 21. Klockan blev närmare halv tolv innan bussen anlände till Ljungby. Nu har ännu en underbar resa nått sitt slut – och imorgon är det dags att börja jobba igen, vid klockan 08.00 😀

Tack för den här gången Schweiz, vem vet – vi kanske ses igen…

Tusen tack för att du har följt med på min rundresa i Schweiz

Tack för besöket och välkommen åter 🙂