2015-07-01

Femte dagen!

Avfärd från hotellet vid klockan 08.15, idag skulle vi bege oss till Isle of Wight, något som jag verkligen såg fram emot. Vi hade dock inte hunnit lämna Bournemouth förrän vi i en rondell blev påkörda av en personbil, som verkade vilja köra rakt igenom bussen – men det gick inte så bra. Polisen var snabbt på plats och vi kunde köra vidare redan efter en halvtimme, så det gick ganska fort ändå. Vi skulle ta färjan från Lymington till Yarmouth, som är den snabbaste vägen och det tog drygt en halvtimme. Strax innan färjelägret så small det till som ett bösseskott, och vi hade oturligt nog fått punktering också. Ingen bra dag idag, men vi hann iaf med den planerade färjan – man får va glad för det lilla 😀

När vi kom iland i Yarmouth blev det däckbyte och vi fick vänta i ungefär 1,5 timme, strosade runt och tittade lite, så det gick ingen nöd på oss. Värre var det för chauffören med flera som skulle byta däck i den olidliga värmen, det är ju inga smådäck precis 😀 När detta väl var klart körde vi vidare till Shanklin, där blev det en snabbtur i ravinen, för dom väntade på oss i lunchrestaurangen. Dagens lunch skulle vi inmundiga på Fisherman’s Cottage – the Pub on the Beach, en helt underbar restaurang, precis som namnet förtäljer, ligger vid stranden 😀 Det var väl värt all väntan, och lunch åt vi i paradiset, kändes det som 😀 Jag hade idag beställt hamburgare till lunch, och det var jättegott!

Mätta och nöjda gick vi en runda i Shanklin, och jag bara älskar husen men vasstaken, så sagolikt. Vi hann även med en glass innan vi hoppade på bussen för att bege oss till utsikten vid the Needles Rock. Färden dit gick på en del slingriga vägar och höga höjder, så vi fick en underbar utsikt på vår väg mot toppen. På grund av lite förseningar under dagen, så hade dom hunnit stänga det lilla nöjesfältet, med tillhörande barer och butiker, som fanns vid utsiktsplatsen. Det kändes väldigt ödsligt och en lite spooky känsla, men utsikten var fantastisk 😀

# Fler bilder från Isle of Wight hittar du i följande inlägg: Isle of Wight

Vi var tillbaka på hotellet runt halv åtta, och tillsammans med de andra tre damerna, så åt jag en lättare måltid i baren på hotellet. Alla var glada att vi inte skulle äta 3-rätters ikväll igen, något vi hade gjort fyra kvällar i rad. Vi hade en kanontrevlig kväll, som också var den sista kvällen i Bournemouth, imorgon skulle vi vidare igen. Dessutom var det bröllopsfest på hotellet, något som jag definitivt märkte av när jag kom upp på rummet – jag hade rummet precis ovanför festlokalen. Dom spelade rätt rejält, men det lugnade ner sig ganska tidigt, och under tiden så packade jag inför morgondagens avfärd – tack och god natt!