2015-07-04

Åttonde dagen!

Idag var det frukost tidigt igen, redan klockan 06.15, och klockan 07.00 var det åter dags att lasta in våra väskor i bussen. Nu börjar första etappen på vår hemresa, och vi styrde kosan mot kanaltunneln, som skulle ta oss över, eller snarare, under engelska kanalen, till Frankrike. Vi körde ombord på dessa enorma plåtlådor, fick nog en liten släng av klaustrofobi just då, men samtidigt en ny och spännande upplevelse. Resan gick bra och det tog bara 35 minuter, skönt att det ändå gick så snabbt att åka under 😀 Bilderna på och inifrån tåget är det inte jag som har tagit, utan jag fick dessa av en av damerna i vårat lilla gäng. Tackar BI för detta 😀

I Belgien stannade vi för att äta lunch, den bestod av en picknick som vår kära chaufför Dennis och vår fantastiska guide Niklas ordnade åt oss. Det bjöds på baguetter, sallad, ost, korv, skinka, melon, vindruvor och självklart fanns det chips att tillgå också. Det var jättegott, men gud vad varmt det var, uppåt 35 grader, så vi behövde inte frysa iaf 😀 Tack så mycket för maten!

Vi hade ytterligare ett kaffestopp på vägen, ännu en gång åkte kaffebordet fram 😀 Nedan kommer lite bilder som jag tagit på bussen under dagens resa.

Vi kom fram till hotellet i Tyskland vid åtta-tiden på kvällen och då var det fortfarande 34 grader varmt, helt ofattbart. Jag checkade in på rum 327 på hotell Mercure i Kamen, samma hotellkedja som vi bodde på i Krefeld på nerresan. Fåren från Ein-Schlaf-Karte från förra hotellet återkom här också, fast i form av en godispåse, lite käckt, tycker jag 😀 Hotellet hade samma standard som det förra och här var också jättefint.

Det bjöds på 3-rätters den här allra sista kvällen, men den här gången var det i bufféform, så man kunde ta så mycket eller så lite man själv önskade. Jag hoppade över förrätten, gick direkt på huvudrätten, och det blev kycklingfilé, potatis och nån senapssås, det var jättegott, och framförallt lagom mycket 😀 Till dessert valde jag en chokladmousse med hallon, en perfekt avslutning! Efter kvällens middag gick jag ut och satte mig tillsammans med några andra från resan, blev sittande där fram till klockan 23.00. Det kändes lite vemodigt så här sista kvällen, och det var nog därför jag var uppe så länge, för egentligen var jag helt slut – men jag ville liksom dra ut på det hela 😀 …imorgon vid den här tiden är jag ju hemma igen 😀

Tack och god natt, tur att det fanns AC på rummet, skönt!