2018-07-01

Dag 1: Malmö – Krefeld

Första dagen på resan började inte så bra, Scandorama hade ringt i veckan för att ändra tiden för anslutningsbussen, den skulle nu gå 04.55. David var snäll och skjutsade upp mig, och vi väntade på en stor buss, klockan blev över fem och jag undrade vart bussen tagit vägen, och upptäcker då ett missat samtal. Det visade sig att vi skulle åka taxi till Älmhult, så det var bara en liten buss, och den hade vi inte sett, skönt att det löste sig. Väl framme på Öresundsterminalen visade det sig att vi bara var 19 resenärer plus guide och chaufför, en väldigt liten grupp, så vi skulle inte rotera under resan.

Resan gick som vanligt genom Danmark till Rödby där vi tog färjan över till Puttgarden, och vidare in i Tyskland där vi stannade för lunch i Timmendorfer Strand, min tredje gång på samma restaurang. På väg in till restaurangen så gick jag med Ann, som visade sig också resa själv, och vi klickade direkt, så himla roligt. Vi blev anvisade till våra platser av en servitris som skrek Schottland, Schottland, vilket lät väldigt roligt, till lunch åt jag (som tidigare gånger) schnitzel, smakade inget vidare.

Resan gick sedan vidare genom Tyskland, och övernattningshotellet var Mercure Hotel i Krefeld, där övernattade vi när jag åkte till England. På kvällen serverades 3-rätters middag (tomatsoppa, nån fylld kycklingrätt, och chokladkaka med bär), vi fick vänta väldigt länge på maten, och dessutom var det inte så gott, och alla var trötta och ville bara gå och lägga sig. Vi var ytterligare en person som reste själv, så det var jag, Ann och Andreas, en härlig trio. Det blev en trevlig middag, trots att inte maten smakade så bra. Det var väldigt skönt att krypa till sängs efter en lång dag.

Känner mig fri som en fågel när jag är på resande fot 🙂