2015-07-05

Den nionde och sista dagen!

Då var jag framme vid resans allra sista dag, lite sorgligt men samtidigt skönt. Borta bra men hemma bäst, som det så välbekant heter 😀  Om inte annat, så ska det bli väldigt skönt att inte behöva ställa nån klocka när man kommer hem. Idag hörde jag inte alarmet när det gick igång första gången, vaknade med ett ryck när alarm nummer två plingade igång vid 06.25, hoppade ur sängen, rakt in i duschen. Snabba ryck blev det, så en halvtimme senare hade jag checkat ut från hotellet, och var på väg in i matsalen för att äta resans sista men bästa frukost. Gott var det, men riktigt vaken var jag nog inte 😀

Strax efter klockan tio var det dags för resans allra sista kaffestopp, det har varit ett trevligt inslag på resan, och dessutom gott och välbehövligt 😀 När vi väl hade intagit våra platser på bussen igen, så gick guiden runt och ville ha betalt för allt kaffe vi inhandlat under dom här stoppen 😀 Jag tycker jag kom undan rätt billigt med mina 295kr, det var det absolut värt, mycket bra service! På hemresan blev det melodikryss à la Niklas, lite svårt men roligt, vi hade under resans gång fått alla svar, men allt hade man ju dock inte registrerat 😀 Ett bra tidsfördriv var det i vilket fall som helst!

Vi stannade i Neustadt för att äta lunch på Piräus, en fin grekisk restaurang, med jättegod mat. Jag åt schnitzel med potatis och sås, och eftersom vår guide fyllde år just den här dagen, så blev det även dessert, och vi fick äppelkaka med glass och vispad grädde, mums 🙂

Vi närmade oss nu Puttgarden och överfarten till Rödby, helt plötsligt befann vi oss i Danmark igen, vad hände!? Den här dagen har bara rusat iväg, jag trodde nog att hemresan skulle bli lite dryg, men inte alls, snarare tvärtom. Inga som helst problem att åka buss så här långt, det har gått kanonbra, måste jag säga, och dessutom har vi fått se väldigt mycket på vägen. Jag är helnöjd, helt enkelt 😀

Resan genom Danmark gick ofattbart fort, helt plötsligt såg vi Öresundsbron, så nu var inte Sverige långt borta. Första stoppet i Malmö blev för att släppa av dom som skulle övernatta, en del hade ju lite längre resväg hem, och behövde ytterligare en halv resdag. Vi andra som hade bokat anslutningsbussar åkte vidare till Öresundsterminalen, och bytte buss där. För mig var det nu bara två timmar kvar på den här resan, så jag säger nu tack för mig och på återseende.

Avslutningsvis vill jag säga att jag varmt kan rekommendera Scandorama som resebolag,
och Engelska Sydkusten som resmål. Trevlig resa!

Photo by Susan 2015-07-05

Min resedagbok –>

8 kommentarer

8 tankar om “2015-07-05

1. Pingback: Framme vid resans slut! | Photo by Susan

• Åhh, va roligt att du har läst min resdagbok, vad glad jag blir 😀 En helt perfekt resa om man inte är resvan, vilket jag inte heller är, men med den här resformen, kände jag mig trygg under hela resan, det var verkligen kanon. Helt perfekt om man reser själv också. Jag har absolut inget att klaga på, men det kan ju bero på att jag inte har så mycket att jämföra med 😀

Gillad av 1 person

2. Du verkar ha haft det otroligt underbart och inte för att vara tjatig 😉 men så roligt att du delar med dig av allt du har upplevt och vilken tur att du fick så trevliga reskamrater med dig. Förstår att du haft en fantastiskt resa. Jag ska också försöka samla mina intryck från Finlandsresan som varit väldigt slapp men kanske tur det eftersom jag har haft svårt att stressa av. Som tur är så har jag två veckors semester kvar. 1000 kramar till dig min fina bloggvän och fortsatt trevlig semester. ❤ ❤ ❤ 😀

• Jag ville inte heller verka tjatig 😀 men tusen tack, jag blir jätteglad att du tycker det var roligt att ta del av min resa, tack vännen ❤ Jag har verkligen haft det hur bra som helst, allt har varit toppen. Vi var en bra grupp, många härliga människor, alla pratade med alla, och det var extra roligt att vi var fyra damer som reste själva, det var lite otippat (det fanns även en man som reste själv, men han höll sig mer för sig själv, han var svår att få kontakt med). Jag är glad att allt blev så bra just den här första gången, för det gör ju att jag vågar ge mig iväg igen, nu vet jag att jag klarar det själv, och jag vet hur det fungerar, känner mig trygg i den här resformen. Verkligen jätteroligt, så nu smider jag resplaner för nästa år, så roligt. Ser fram emot att läsa om din resa i Finland, önskar dig en fortsatt trevlig semester och en fin sommar. Tusen kramar till dig, och va rädd om dig ❤

Skriv gärna en kommentar!