Arkiv | 2015-07-10

Bloggen uppdaterad!

Resedagbok!

Förutom dagens inlägg så har jag även börjat skriva en resedagbok, har nästan kommit halvvägs, så jag har mer än halva resan kvar. Det blir lite som att återuppleva resan ännu en gång, och det är jätteroligt. Är du intresserad och vill läsa mer, så klicka in dig på länkarna nedan, eller så följ länken Min Resedagbok som du hittar i menyn överst i min blogg.

Hoppas du får en trevlig läsning och tack så mycket för ordet. Ha en fortsatt trevlig kväll 😀

Photo by Susan 2015-06-27 — 2015-07-05

Ciderprovning i Burley, New Forest

Vi besökte ett ciderbryggeri i Burley som låg i det vackra området New Forest, ett trevligt besök, och på gården stod en gammal bil, och av någon anledning kom jag att tänka på den gamla barnvisan: Old McDonald had a farm E-I-E-I-O 😀

Photo by Susan 2015-06-30

Idylliska Shaftesbury

Idag gjorde vi en tur till underbara Shaftesbury, där var så fantastiskt vackert, jag blev helt såld ❤

Picknick i Shaftesbury

Till lunch blev det idag picknick med en vidunderlig utsikt, helt fantastiskt och solen sken från en klarblå himmel, inte mycket att klaga på 😀 Lunchen bestod av baguetter av olika slag, vindruvor, chips, kex, vin och öl för dom som så önskade, vi bara njöt allihopa 🙂

Fantastiska Gold Hill

Gold Hill har beskrivits som den mest romantiska utsikten i hela England, och det kan jag verkligen förstå, otroligt vackert ❤

 Photo by Susan 2015-06-30

 

Hamnstaden Portsmouth

Besökte hamnstaden Portsmouth som tack vare vädret visade sig från sin bästa sida, det blev en fantastisk eftermiddag, trots att jag gick ganska mycket den här dagen, lite trött och sliten men oerhört nöjd 😀

Först besökte vi Portsmouth Historic Dockyard, där kunde vi beskåda HMS Warrior 1860 och HMS Victory, väldigt intressant. För den lite mer intresserade besökaren kunde man även gå ombord på dessa båda mäktiga skepp. Detta hoppade jag dock över, eftersom jag ville hinna med en promenad bort till dom lite äldre delarna av staden.

Bilder från Historic Dockyard

Promenad i Portsmouth

Jag valde att gå en bit på Millennium Promenade, i marken finns en kedja i sten som man kan följa, helt perfekt om man har lite dåligt lokalsinne. Med hjälp av den tog jag mig bort till dom lite äldre delarna av Portsmouth. Över staden höjer sig Spinnaker Tower som är 170m högt, och också det är ett bra riktmärke om man har lite svårt att orientera sig 😀 På min promenad längs med ”stenkedjan” kom jag fram till the First Fleet som är namnet på dom elva skepp som seglade från England den 13 maj 1787, målet var Australien och det kom att bli den första europeiska kolonin där. Sammanfattningsvis blev det en intressant promenad, med lite trevliga bilder 😀

Photo by Susan 2015-06-29

 

På tur i Bournemouth

Idag blev det en rundvandring i Bournemouth, underbart väder och en fantastisk guide.

Några stadsbilder

En vacker kyrka

Vi fick en guidad tur vid St Peter’s Church

Luftballongen i Bournemouth

… är förankrad i en kedja mitt i parken i Bournemouth, den stiger 192m rakt upp i luften. Man har säkert en fantastisk utsikt, men min höjdrädsla tog överhanden, så jag överlät ballongturen till andra, lite modigare personer 😀

Piren i Bournemouth

Photo by Susan 2015-06-29