Arkiv | 2015-07-12

Framme vid resans slut!

Tänk vad snabbt tiden går när man är iväg, när väl dom första dagarna har passerat så säger det bara svisch, och helt plötsligt är man hemma igen, och undrar vad det var som hände. Jag har nu varit hemma en vecka, och jag är glad att det inte har varit något kanonväder, utan jag har kunnat sitta med mina bilder, skriva mina inlägg och min resedagbok. Det har ju tagit sin lilla tid, men det har varit värt mödan och det har varit sååå roligt, och jag har verkligen återupplevt min resa ännu en gång.

Jag vill tacka alla er som följer mig här, och som har fått stå ut med alla mina inlägg och alla mina bilder dom senaste dagarna, dom har ju duggat rätt tätt dessutom 😀 Jag vet att det har blivit väldigt, väldigt mycket av alltihop, men jag hoppas att ni har överseende med detta, och jag kan glädje er med att jag inte är ute och reser speciellt ofta, ha ha 😀 Nästa resa blir nog inte förrän i april nästa år, så ni kan andas ut ett tag nu… Tusen tack för alla era gilla och alla era kommentarer, det är sååå roligt, och jag hoppas att även ni har haft lite glädje av min resa. Tack ännu en gång!

Jag har även skrivit klart min resedagbok, och för er som är intresserade, så hittar ni länkarna till de sista fem dagarna av resan här nedan. Jag hoppas att ni finner lite läsglädje i detta 😀 För mig är det enormt roligt att ha skrivit ner hela resan, jag har dessutom letat upp och länkat till hotellen, en del av matställena, städerna och flera av sevärdheterna, det är jättekul att kunna gå tillbaka och fördjupa sig i det man har upplevt.

Länkar till dag 1 – 4 hittar ni i följande inlägg: Bloggen uppdaterad!

Tack för ordet!

Photo by Susan 2015-07-03

Blommor från Sissinghurst

Här fanns otroligt mycket vackra blommor att titta på, jag hade lätt kunnat gå här ett par timmar till 😀 Jag älskar blommor av olika slag, men vad dom heter är något helt annat, och det lämnar jag gärna över till någon som kan istället 🙂

Photo by Susan 2015-07-03

Den lilla staden Rye

En mysig liten medeltida stad att strosa runt i, och härligt väder hade vi också, vädret har vi haft tur med på hela den här resan, härligt 😀 …sån timing!

Några bilder från staden

Dörrar i Rye

Det finns så många fina dörrar i England, och här kommer några från Rye 😀

Kyrkan

I ena utkanten av byn ligger kyrkan The Parish Church of St Mary

Borgen

…och ett stenkast från kyrkan ligger Rye Castle, kallas även Ypres Tower.

Photo by Susan 2015-07-03

Piren i Brighton

Idag tillbringade vi ett par timmar i Brighton, och från piren blev det många bilder 😀 Jag gillade stenstränderna, och ljudet av rasslande småstenar som hördes när vågorna drog sig tillbaka till havs igen, coolt 😀 Det blev Fish and Chips på piren tillsammans med M idag, gott!

Photo by Susan 2015-07-02

Isle of Wight

Idag styr vi kosan till Isle of Wight, dessvärre råkar vi ut för både en trafikolycka och en punktering, så dagsprogrammet blir lite förskjutet, men det är värt all väntan, som ändå inte blev så lång. Vi tar färjan från Lymington till Yarmouth och det tar ungefär 35 minuter. Väl i Yarmouth så får vi vänta i ca 1,5 timme medan dom byter däck på bussen, sen kör vi vidare mot Shanklin, en snabbrunda i ravinen sen dags för lunch som vi intog på Fisherman’s Cottage – the Pub on the Beach. Ett helt underbart ställe 😀

Bilder från Lymington

Ser ni paret i den lilla roddbåten? Det kanske är så att dom måste ro för att komma ut till sin segelbåt, men jag tyckte ändå det såg lite festligt ut 😀

Bilder från Yarmouth

I väntan på däckbytet så vandrar vi runt i Yarmouth en stund.

Lunch på Fisherman’s Cottage

Idag blev det lunch i paradiset, så otroligt vackert 😀 …verkligen värt att vänta på!

En runda i Shanklin

Det var en mysig liten by att strosa runt i, jag gillar husen med vasstaken, så charmigt, som taget från en sagobok 😀 Väl hemma och jag tittar igenom mina bilder så upptäcker jag en liten Mr Bean bland alla tekannor, ser du honom? Lite otippat 🙂

The Needles

Utflyktens sista mål den här dagen är den fantastiska utsikten vid The Needles Rock, jättefint. Vägen dit slingrade sig fram på höga höjder, underbara vyer. Helt magiskt! Nöjesfältet som låg i anslutning till utsiktsplatsen låg helt öde och tomt, spooky känsla 😀

Photo by Susan 2015-07-01