Bilder från morgonpromenaden!

Softade bilder

Jag tycker det blir så fin stämning i bilden om man softar ner den lite, man får fram en romantisk känsla, tycker jag. Hittade ett enkelt sätt att göra det på, och själv använder jag Photoshop Elements. Gillar du också lite softade bilder och vill prova, klicka då på länken nedan:
http://www.piah.se/blog/softa-photoshop-bilder-med-dromkansla/

Hembygdsparken

Det var en underbar morgon idag, solen sken från en klarblå himmel, lite småkyligt till en början, men solen värmde snart upp mina kalla fingrar. Det är fint i hembygdsparken, men idag var det ett himla liv på måsarna, dom skränade och skrek som galnningar 🙂

Inrutat

Ibland vet man inte varför man tar vissa bilder, men det var något med dessa bilder som jag gillade 🙂

Kyrkan

Jag gillar den här lilla kyrkan, den har underbara färger och vackra fönster.

Blommor

Visst är det fint med blommor, alla dessa härliga färger och ljuvliga dofter, helt underbart!

Photo by Susan 2015-05-14

21 tankar om “Bilder från morgonpromenaden!

  1. vilka underbara bilder … den första bilden med tulpanerna och de vita blommorna ( är det pingstlilja?) är så otroligt snyggt

    Gillad av 1 person

  2. Vilka vackra bilder! De softade bilderna är helt ljuvliga!
    Kul att se bilder från Hembygdsparken. Där har jag stått och frusit en och annan Valborgsmässoafton när jag var liten och bodde i Ljungby…

    Gillad av 1 person

    • Åhh, tack snälla 🙂 Bilderna får en annan lyster när man softar ner dom lite, blir så fint, tycker jag.
      Jag tycker det är mysigt i Hembygdsparken, speciellt om man slipper frysa 😀 Var det längesen du var liten och bodde i Ljungby?

      Gilla

      • Ja, en evighet… omkring 45 år sedan… Långt före din tid, skulle jag tro…
        Men mina föräldrar bodde kvar så länge de levde… mamma till 2007 och då var jag ofta i Ljungby. Nu blir det väldigt sällan.

        Gillad av 1 person

      • För 45år sedan var jag 5, och vi hade precis flyttat från Stockholm till Småland, närmare bestämt till Borsna (utanför Ryssby). Jag har flyttat en del, så nu är det tredje gången jag bor i Ljungby 😀

        Gilla

    • Åhh, tack så mycket, det värmde ❤ Det är bra med mig. Allt bra med dig med? Har du hunnit landa efter det stora äventyret i väst? Ha en underbara vecka, kramar 🙂

      Gilla

      • Jadå, det är bra men stressigt, mycket både för barnen nu innan skolavslutning och på jobbet innan midsommar men det är bara att bita ihop och ge järnet. :-). Skönt att höra att det är bra på din sida också, ville bara kolla. Kramar ❤

        Gillad av 1 person

Skriv gärna en kommentar!