Arkiv | 2019-11-17

Italien runt – Dag 14

Fredagen den 13 september


Kassel – Malmö

Då var vi framme vid resans sista dag, och dagens slutmål är Malmö, så efter frukosten tar vi plats i bussen och lämnar Kassel vid halv åtta.

En klarblå himmel 🙂


Det blev lunch i Heiligenhafen strax efter klockan ett, jag åt fläskytterfilé med pommes, det var jättegott, och idag hade man till och med hunnit bli lite hungrig.


Lite festliga bilder från Heiligenhafen


Därefter körde vi bort till taxfree shopen för dom som ville handla vin och öl, med mera, vilket jag hoppade över. Här träffade jag Åsa, som var vår chaufför när jag var i Schweiz, jätteroligt att träffa henne igen, en härlig tjej. När alla shoppat klart åkte vi vidare till Puttgarden, och färjelägret. Vackra vyer på vår väg till färjan 🙂

Resan från Kassel till Puttgarden har verkligen bara flutit på, inte mycket köer på vägen, skönt, och tiden har gått otroligt fort. Nu är det dags att borda färjan som ska ta oss tillbaka till Rödby.


Resan genom Danmark gick snabbt och lätt, och med hjälp av lite sömn och frågesport har båda dom här resdagarna gått otroligt fort, så himla skönt 😀 Vackra vyer på vår väg genom Danmark.

Vi lämnade av två personer vid Kastrup…

…och i Malmö släppte vi av vid tre olika hotell, och sedan blev det nästan helt tomt på bussen, kändes lite vemodigt…

Vi var framme vid terminalen vid halv åtta, och anslutningsbussen avgick 20.30, precis i tid, skönt, och jag var slutligen hemma i Ljungby igen vid 22.40, helt enligt tidtabellen (den här gången).

Helt plötsligt är man tillbaka på Öresundsterminalen igen…


Vi har verkligen haft en underbar resa, besökt många magiska platser, det har varit en härlig grupp med människor, bästa guiden och en bra chaufför, dessutom har vädret verkligen varit med oss hela vägen – det regnade natten/morgonen i Milano, det kom en liten skur i Rom, och ännu en skur i Venedig, som turligt nog slutade innan vi hoppade i gondolerna. Vi har många oförglömliga minnen med oss hem!


Tusen tack till alla som har följt med på min resa, och tack för alla kommentarer 😀

 Min resedagbok –>