Arkiv | 2019-11-16

Italien runt – Dag 13

Torsdagen den 12 september


Innsbruck – Kassel

Vi närmar oss slutet på resan, nu återstår det endast två transportdagar innan vi är hemma igen, och under de här två dagarna händer det inte så mycket. Efter dagens frukost packar vi in oss i bussen och tar farväl av Innsbruck…

Dags att borda bussen och åka vidare…

Idag svischar landskapen förbi utanför bussfönstret, jag lyssnar lite på ljudbok för att fördriva tiden, vi stannar även för busskaffe och man hinner även vila på vägen till Kassel, som är dagens slutmål.

Vi stannar i Greding och äter lunch, en mysig liten stad i Tyskland, som påminner om Rothenburg, en tysk stad som jag besökte i somras 😀 Vi åt vår lunch på Hotel am Markt, och jag åt schnitzel med stekt potatis, det var riktigt gott, men snart orkar man inte äta längre…

Vi åker vidare genom Tyskland och checkar in på hotellet i Kassel vid 18.30, och kvällen avslutas med en gemensam middag på hotellet, och ikväll blir det buffé, så skönt, då kan man ta så mycket man själv vill 🙂 Jag åt lite pasta med tomatsås, och lite fromage efter det…

Vacker ljuskrona på hotellet!

Efter middagen förflyttade vi oss ut till hotellets terrass, ikväll blir det ju sista natten med gänget, vilket känns lite vemodigt, men samtidigt ska det bli rätt skönt att komma hem. Avslutade kvällen med en Cappuccino innan det var dags för mig att krypa till sängs 🙂

Tack för idag och god natt!

Nästa –>