Arkiv | 2019-07-26

Snart i mål

Jag skrev i inlägget Arkivbilder, del 1, att jag ville publicera ett inlägg om dagen, med början på 30 dagar i sträck. Jag är nu uppe i 29 dagar, och tänker fortsätta månaden ut, sen är jag nog rätt nöjd, tror jag. Det gäller att ha ett stort bildarkiv, eller mycket fritid 🙂 …dessutom kom min resa till Schweiz emellan, så det blev lite stressigt att få ut ett inlägg om dagen – men nu är jag nära målet, därefter kommer jag att publicera inlägg lite mer sporadiskt. Det blir när jag har nya bilder att visa, eller har nåt nytt att berätta… ett par gånger i veckan kanske.

Till dagens inlägg gick jag ut en runda igår kväll för att ta lite bilder, och jag började på torget mitt i stan hos den lilla hundstatyn vid vattenspelet. Det var en härligt varm sommarkväll i vår lilla stad 🙂

Jag har inte varit ute och fotat sedan jag kom hem från Schweiz, det har varit fullt upp med att sortera bilder, och skapa inlägg till bloggen. Även om det är väldigt roligt, så tar det ju sin lilla tid… så det var riktigt roligt att komma ut och fota lite igår kväll igen. Det blev ingen lång runda, men efter besöket hos den lekande hunden, strosade jag ner till Hembygdsparken – en plats jag gärna återkommer till, och nu har dessutom måsarna lugnat ner sig 🙂

Jag är nu klar med mina inlägg från resan, men jag kommer även att uppdatera Min resedagbok, där jag kommer knyta ihop inläggen till en helhet i dagboksform. Jag vill passa på att tacka alla som har följt med på min resa, så himla roligt, och tusen tack för alla fina kommentarer 🙂 Jag avslutar nu mitt 29:e inlägg med att åter bege mig till torget och ta lite kvällsbilder från Ljungby. Du kan läsa mer om statyn i ett tidigare inlägg: Rymdfångaren. Tack för besöket och välkommen åter!

Photo by Susan 2019-07-25