Arkiv | 2019-07-12

Arkivbilder, del 7

En gång om året har jag röntgentid i Växjö, och första dagen av två, så har jag en väntetid på fyra timmar, som brukar va rätt så drygt. För att fördriva tiden tar jag numera med mig kameran och går en runda vid Växjösjön, där är så vackert och ligger precis vid lasarettet, helt perfekt och tiden går betydligt fortare 🙂 Bilderna i det här inlägget är tagna i september 2018.

På min runda runt sjön så upptäckte jag en byrå som stod på en betongplatta, funderade på varför den stod där, knäppte några bilder och tänkte inte mer på det, förrän… jag gjorde en tur till Växjö i år igen, och upptäcker att den fortfarande står kvar… och det är först nu jag förstår att det är en installation, ett konstverk – konstverket heter In the Shade of the Sun, skapat av Roland Persson, och är en hyllning till mångfalden i Växjö kommun.

Photo by Susan 2018-09-19