Arkiv | 2019-07-17

Rothenburg

På vår väg mot Schweiz stannade vi till för att äta lunch i staden Rothenburg i Tyskland, vars fullständiga namn är Rothenburg ob der Tauber. En underbar liten stad där vi fick tid att strosa runt en stund på egen hand.

Här åt vi dagens lunch!

Här åt vi dagens lunch!


I staden finns en magisk julbutik, Käthe Wohlfahrt, dessvärre fick man inte fotografera där inne, lite synd…

Personligen är jag egentligen ingen julmänniska, men den här butiken var helt outstanding, här fanns underbara julkulor, och massor med fina juldekorationer, inget krafs som man kan se i många andra julbutiker. Butiken var enormt stor, och jag hade lätt kunnat gå runt där ett par timmar, och bara beundrat all den vackra juldekorationen. Jag lyckades fota ett par granar innan jag blev tillsagd… bilen utanför är så vacker!


Utanför julbutiken sken solen, och på stadens torg bjöds det på musik och sång, stämningen var verkligen på topp 🙂 Jag blev helt frälst i den här lilla staden, många fantastiska hus i underbara färger, hit vill jag gärna åka igen, och då ha lite mer tid att strosa runt på egen hand… det fanns mycket att se, så mysigt!

Photo by Susan 2019-07-08